1963
Canter T720
Pierwszy Canter zjechał z taśmy montażowej w marcu 1963 roku.Nazwa Canter odnosi się do siły i wytrzymałości, które można porównywać tylko z cechami konia.
1968
Canter T90
Druga generacja Cantera pojawiła się na rynku w lipcu 1968 roku. Wszystkie modele były wyposażone w dynamiczne i mocne silniki (silnik wysokoprężny mocy 55 kW lub silnik benzynowy o mocy 60/70 kW). Dzięki temu Canter osiągał najlepsze przyspieszenie i najwyższą prędkość w swojej klasie.
1973
Canter T200
Trzecia generacja Cantera pojawiła się na rynku w roku 1973. W serii T200 wprowadzono wielu zmian wszystkich istotnych komponentów, na przykład przodu kabiny.
1978
Canter FE1
W późnych latach 70-tych udział rynkowy Canter wzrósł do ponad 20 procent. Dużym sukcesem było wprowadzenie w październiku 1978 roku serii modeli FE1 i FE2.
1985
Canter FE3
Modele FE3 i FE4 zostały przedstawione w październiku 1985 roku pod hasłem „Today's new Canter, loaded for the future”. Piąta generacja Cantera otrzymała zupełnie nowy wygląd.
1993
Canter FE5
W listopadzie 1993 roku, dokładnie z okazji 30. urodzin Cantera, wprowadzono jego szóstą generację. Nowe modele FE5 były sprzedawane pod hasłem „GOOD TRUCK” i charakteryzowały się aerodynamicznymi kabinami oraz bardzo wydajnymi silnikami, jak nowy silnik wolnossący 103-kW z wtryskiem bezpośrednim.
2001
Canter FE7
W roku 2001 Canter przeszedł facelifting. W modelu FE7 zmieniono nie tylko wygląd, na przykład atrapy chłodnicy i reflektorów. Wprowadzone zostały także nowe silniki Euro 3, które spełniały europejskie wymagania nowych przepisów dotyczących spalin. Oprócz tego teraz we wszystkich modelach 544, 649 i 659 seryjnie wprowadzono układ ABS.
2005
Canter TD
Siódma generacja Cantera otrzymała w 2005 roku wstęp na rynek europejski. Model został zaprojektowany całkowicie od nowa i zaszły się w nim znaczące zmiany w zakresie niezawodności, funkcjonalności, ekonomiczności, różnorodności oraz przede wszystkim bezpieczeństwa i komfortu.
2009
Canter TD Euro 5
W roku 2009 model TD przeszedł modernizację silnika. Od teraz wszystkie modele posiadają silniki Euro 5 (EEV Standard), a wersje 129 kW – stworzoną przez Daimlera technologię BlueTec®.
2011
Canter TF
Kolejna generacja Cantera została całkowicie zmodyfikowana pod kątem technologii i wyglądu. Poza tym Canter jako pierwsza lekka ciężarówka na świecie został wyposażony w zautomatyzowaną dwusprzęgłową skrzynię biegów: DUONIC.
2016
eCanter. Pierwszy produkowana seryjnie w pełni elektryczna ciężarówka.
Prototyp modelu FUSO eCanter, pierwszej na świecie czysto elektrycznej lekkiej ciężarówki, został przedstawiony na targach IAA Nutzfahrzeuge 2016. Fuso eCanter z niskoemisyjnym napędem nie tylko pozwoli na zmniejszenie ilości spalin i hałasu w centrach miast, ale stanowi także atrakcyjną ekonomicznie alternatywę dla silnika wysokoprężnego.
2017
Rozpoczęcie produkcji eCantera & Pierwsza na świecie flota elektrycznych ciężarówek
Fuso świętuje we wrześniu 2017 rozpoczęcie krótkoseryjnej produkcji eCanter w fabryce w Tramagal w Portugalii. W dniu 14 grudnia 2017 nastąpiła dostawa pierwszej europejskiej floty modeli eCanter. Pierwsi klienci FUSO eCanter w Europie: globalnie działające firmy kurierskie DHL, DB Schenker, Rhenus i Dachser.
Różnorodne obszary zastosowania w transporcie paczek i spedycji jako trwała alternatywa w taborze na ostatnich kilometrach i na obszarach miejskich.
2020
Ponad 2 miliony kilometrów przejechanych modelem eCanter z napędem elektrycznym.
FUSO eCanter przejechał już ponad 2 miliony kilometrów na napędzie elektrycznym. Już ponad 200 samochodów z napędem elektrycznym jest używanych przez największe firmy transportowe i logistyczne w 14 krajach Europy. DB Schenker, Rhenus, Dachser, Deutsche Post, DPD i wiele innych firm postawiło na FUSO eCanter, nie mówiąc o pozostałych z ponad 40 naszych klientów w Europie...