Leinfelden-Echterdingen/Hanower. Na tegorocznych targach IAA Transportation w Hanowerze, w dniach od 17 do 22 września, marka FUSO, należąca do Daimler Truck, prezentuje akumulatorowo-elektrycznego Next Generation eCantera z różnymi wariantami zabudowy oraz najnowszym wyposażeniem w zakresie komfortu i bezpieczeństwa. Można go zobaczyć w hali nr 19/20.
FUSO na targach IAA 2024
„The Next Generation eCanter. Makes e Work”. – pod tym hasłem osoby odwiedzające stoisko targowe mogą zapoznać się z akumulatorowo-elektrycznym eCanterem w dwóch różnych wariantach zabudowy. eCanter z zabudową śmieciarki marki KAOUSSIS, do zbiórki odpadów komunalnych, to pojazd idealny do zastosowań w gęsto zaludnionych miastach Europy, oferujący sprawdzone zalety Cantera – zwrotność, ładowność i dobrą widoczność na wszystkie strony. FUSO prezentuje także eCantera o masie 8,55 t z zabudową kufrową oraz najnowszym wyposażeniem w zakresie bezpieczeństwa i komfortu. Oprócz samych pojazdów, marka FUSO przedstawi informacje na temat FUSO EcoSystem oraz elastycznych opcji ładowania dla eCantera. Goście stoiska mają też możliwość odbycia jazdy testowej tą w pełni elektryczną lekką ciężarówką.
Florian Schulz, Head of Sales, Marketing and Customer Services w firmie FUSO Europe: „Prezentując na targach IAA pierwszego eCantera śmieciarkę, marka FUSO przedstawia kolejny doskonały obszar zastosowań swej ciężarówki. Dzięki temu pojazdowi, we wszystkich jego wariantach, pokazujemy na wielu europejskich rynkach, że mobilność elektryczna się sprawdza. Zarówno w przypadku klientów flotowych, jak i firm jednoosobowych eCanter niezwykle ułatwia przejście na ciężarówki z napędem w pełni elektrycznym. Jest dostępny w ponad 46 wariantach i pokrywa 85% dotychczasowych europejskich pól zastosowań pojazdów z napędem konwencjonalnym. To czyni go doskonałym pojazdem do szerokiego zakresu rodzajów eksploatacji u naszych klientów”.
Zbiera odpady jak duża ciężarówka – eCanter z zabudową śmieciarki
Śmieciarka Next Generation eCanter o masie całkowitej 8,55 t jest wyposażona w zabudowę marki KAOUSSIS z mechanizmem automatycznego podnoszenia i przechylania pojemników, zintegrowanym systemem mycia pojemników i bębnem o pojemności 4 m3. Obrotowy bęben zabudowy zmniejsza pierwotną objętość odpadów nawet o trzy czwarte. Zrealizowana zabudowa jest pierwszą tego rodzaju dla eCantera i spełnia wszelkie przepisy techniczne w zakresie eksploatacji pojazdów do zbiórki odpadów ze stojącą obsługą. Dzięki rozstawowi osi wynoszącemu jedynie 3400 mm i krótkiemu zwisowi zabudowy, ta lekka ciężarówka o neutralnym bilansie emisji CO2 jest nadzwyczaj zwrotna i łatwa w manewrowaniu – a więc idealna do eksploatacji śródmiejskiej. Średni pakiet akumulatorowy o pojemności 82,6 kWh zapewnia eCanterowi zasięg 140 kilometrów. Greckie miasta Ateny i Saloniki zamówiły 89 pojazdów FUSO eCanter do zbiórki odpadów komunalnych. Łącznie 40 pojazdów wejdzie do eksploatacji już w listopadzie.
Przekonuje firmy transportowe w całej Europie: prezentowany eCanter 8,55 t z zabudową kufrową pomieści nawet 15 europalet
Na swoim stoisku targowym IAA marka FUSO prezentuje także innego Next Generation eCantera o masie 8,55 t i rozstawie osi 4450 mm, wyposażonego w zabudowę kufrową o długości 6,2 m. Posiada on również najnowsze wyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeństwa, które standardowo obejmuje m.in. systemy Active Brake Assist 6, BSIS (Blind Spot Information System), Intelligent Speed Assistant i Attention Assist. Duży pakiet akumulatorowy o pojemności 123,9 kWh zapewnia pojazdowi zasięg nawet 200 kilometrów. Lekką ciężarówkę z zabudową firmy Spier wyposażono w funkcję szybkiego ładowania, umożliwiającą pełne naładowanie akumulatora z poziomu 20 do 80 procent z mocą 104 kW w ciągu około 40 minut. Alternatywnie można też naładować pojazd prądem przemiennym o mocy 22 kW – od 0 do 100 procent w ciągu sześciu godzin. Dzięki swej standardowej elastyczności w ładowaniu, Next Generation eCanter jest doskonałym pojazdem dla przedsiębiorstw logistycznych i klientów flotowych, czyniącym przejście na elektromobilność jednocześnie nieskomplikowanym i atrakcyjnym. Przyjaznego w zabudowie eCantera łatwo dostosować do specyficznych potrzeb różnych użytkowników. Ponadto pojazd ten wyróżnia się doskonałym obciążeniem użytkowym podwozia wynoszącym 4,6 ton oraz dużą pojemnością ładunkową, umożliwiającą przewiezienie nawet 15 europalet przy długości zabudowy kufrowej 6,2 m.
Specjalnie zaprojektowany elektryczny układ napędowy pojazdu składa się z mocnego synchronicznego silnika elektrycznego o mocy maksymalnej 129 kW i ciągłej 110 kW oraz osi elektrycznej. Ze względu na wrażenia z jazdy zbliżone do specyfiki samochodów osobowych, eCanter jest odpowiedni nie tylko dla doświadczonych profesjonalistów, ale także dla mniej doświadczonych kierowców. Cztery tryby rekuperacji umożliwiają również ekonomiczną jazdę w miejskim transporcie dystrybucyjnym. Opcjonalnie dostępny jest pakiet ekonomiczny zwiększający zasięg, zawierający podgrzewany komfortowy fotel kierowcy, podgrzewaną szybę przednią i kierownicę, a także ulepszoną izolację kabiny, który pozwala na dodatkową optymalizację zasięgu także podczas eksploatacji w warunkach zimowych.