Przepraszamy. Niczego nie znaleźliśmy.

  • POJAZDY ELEKTRYCZNE DO WSZELKICH ZASTOSOWAŃ

Pojazdy elektryczne do wszelkich zastosowań: na targach IAA Transportation marka FUSO prezentuje w pełni elektrycznego eCantera z szeroką gamą wariantów zabudowy i najnowszymi rozwiązaniami w dziedzinie bezpieczeństwa

  • W hali nr 19/20 FUSO prezentuje ciężarówkę Next Generation eCanter o masie 8,55 t z zabudową śmieciarki firmy KAOUSSIS, a także Next Generation eCantera o masie 8,55 t z rozstawem osi 4450 mm, wyposażonego w zabudowę kufrową do zastosowań logistycznych i najnowsze rozwiązania w zakresie komfortu i bezpieczeństwa.
  • Florian Schulz, Head of Sales, Marketing and Customer Services w firmie FUSO Europe: „Prezentując na targach IAA pierwszego eCantera śmieciarkę, marka FUSO po raz kolejny dowodzi, że ciężarówka eCanter jest doskonałym pojazdem do zastosowań komunalnych. Dzięki temu pojazdowi, we wszystkich jego wariantach, pokazujemy na wielu europejskich rynkach, że mobilność elektryczna się sprawdza. Zarówno w przypadku klientów flotowych, jak i prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, eCanter niezwykle ułatwia przejście na ciężarówki z napędem w pełni elektrycznym. Jest dostępny w ponad 46 wariantach i pokrywa 85% dotychczasowych europejskich pól zastosowań pojazdów z napędem konwencjonalnym. To czyni go doskonałym pojazdem do szerokiego zakresu rodzajów eksploatacji u naszych klientów”.
  • Odwiedzając sąsiednie stoisko targowe Mercedes-Benz, można doświadczyć wrażeń z jazdy ciężarówką Next Generation eCanter (4,25 t i 7,5 t, ze skrzynią ładunkową lub zabudową kufrową) na fotelu pasażera lub zasiąść za jego kierownicą.
  • FUSO EcoSystem: doradztwo w zakresie ładowania, konfiguracji i wyposażenia oraz szkolenia dla kierowców i usługi FUSO, np. eService leasing i umowy serwisowe.

Leinfelden-Echterdingen/Hanower. Na tegorocznych targach IAA Transportation w Hanowerze, w dniach od 17 do 22 września, marka FUSO, należąca do Daimler Truck, prezentuje akumulatorowo-elektrycznego Next Generation eCantera z różnymi wariantami zabudowy oraz najnowszym wyposażeniem w zakresie komfortu i bezpieczeństwa. Można go zobaczyć w hali nr 19/20.

FUSO na targach IAA 2024

„The Next Generation eCanter. Makes e Work”. – pod tym hasłem osoby odwiedzające stoisko targowe mogą zapoznać się z akumulatorowo-elektrycznym eCanterem w dwóch różnych wariantach zabudowy. eCanter z zabudową śmieciarki marki KAOUSSIS, do zbiórki odpadów komunalnych, to pojazd idealny do zastosowań w gęsto zaludnionych miastach Europy, oferujący sprawdzone zalety Cantera –  zwrotność, ładowność i dobrą widoczność na wszystkie strony. FUSO prezentuje także eCantera o masie 8,55 t z zabudową kufrową oraz najnowszym wyposażeniem w zakresie bezpieczeństwa i komfortu. Oprócz samych pojazdów, marka FUSO przedstawi informacje na temat FUSO EcoSystem oraz elastycznych opcji ładowania dla eCantera. Goście stoiska mają też możliwość odbycia jazdy testowej tą w pełni elektryczną lekką ciężarówką.

Florian Schulz, Head of Sales, Marketing and Customer Services w firmie FUSO Europe: „Prezentując na targach IAA pierwszego eCantera śmieciarkę, marka FUSO przedstawia kolejny doskonały obszar zastosowań swej ciężarówki. Dzięki temu pojazdowi, we wszystkich jego wariantach, pokazujemy na wielu europejskich rynkach, że mobilność elektryczna się sprawdza. Zarówno w przypadku klientów flotowych, jak i firm jednoosobowych eCanter niezwykle ułatwia przejście na ciężarówki z napędem w pełni elektrycznym. Jest dostępny w ponad 46 wariantach i pokrywa 85% dotychczasowych europejskich pól zastosowań pojazdów z napędem konwencjonalnym. To czyni go doskonałym pojazdem do szerokiego zakresu rodzajów eksploatacji u naszych klientów”.

Zbiera odpady jak duża ciężarówka – eCanter z zabudową śmieciarki

Śmieciarka Next Generation eCanter o masie całkowitej 8,55 t jest wyposażona w zabudowę marki KAOUSSIS z mechanizmem automatycznego podnoszenia i przechylania pojemników, zintegrowanym systemem mycia pojemników i bębnem o pojemności 4 m3. Obrotowy bęben zabudowy zmniejsza pierwotną objętość odpadów nawet o trzy czwarte. Zrealizowana zabudowa jest pierwszą tego rodzaju dla eCantera i spełnia wszelkie przepisy techniczne w zakresie eksploatacji pojazdów do zbiórki odpadów ze stojącą obsługą. Dzięki rozstawowi osi wynoszącemu jedynie 3400 mm i krótkiemu zwisowi zabudowy, ta lekka ciężarówka o neutralnym bilansie emisji CO2 jest nadzwyczaj zwrotna i łatwa w manewrowaniu – a więc idealna do eksploatacji śródmiejskiej. Średni pakiet akumulatorowy o pojemności 82,6 kWh zapewnia eCanterowi zasięg 140 kilometrów. Greckie miasta Ateny i Saloniki zamówiły 89 pojazdów FUSO eCanter do zbiórki odpadów komunalnych. Łącznie 40 pojazdów wejdzie do eksploatacji już w listopadzie.

Przekonuje firmy transportowe w całej Europie: prezentowany eCanter 8,55 t z zabudową kufrową pomieści nawet 15 europalet

Na swoim stoisku targowym IAA marka FUSO prezentuje także innego Next Generation eCantera o masie 8,55 t i rozstawie osi 4450 mm, wyposażonego w zabudowę kufrową o długości 6,2 m. Posiada on również najnowsze wyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeństwa, które standardowo obejmuje m.in. systemy Active Brake Assist 6, BSIS (Blind Spot Information System), Intelligent Speed Assistant i Attention Assist. Duży pakiet akumulatorowy o pojemności 123,9 kWh zapewnia pojazdowi zasięg nawet 200 kilometrów. Lekką ciężarówkę z zabudową firmy Spier wyposażono w funkcję szybkiego ładowania, umożliwiającą pełne naładowanie akumulatora z poziomu 20 do 80 procent z mocą 104 kW w ciągu około 40 minut. Alternatywnie można też naładować pojazd prądem przemiennym o mocy 22 kW – od 0 do 100 procent w ciągu sześciu godzin. Dzięki swej standardowej elastyczności w ładowaniu, Next Generation eCanter jest doskonałym pojazdem dla przedsiębiorstw logistycznych i klientów flotowych, czyniącym przejście na elektromobilność jednocześnie nieskomplikowanym i atrakcyjnym. Przyjaznego w zabudowie eCantera łatwo dostosować do specyficznych potrzeb różnych użytkowników. Ponadto pojazd ten wyróżnia się doskonałym obciążeniem użytkowym podwozia wynoszącym 4,6 ton oraz dużą pojemnością ładunkową, umożliwiającą przewiezienie nawet 15 europalet przy długości zabudowy kufrowej 6,2 m.

Specjalnie zaprojektowany elektryczny układ napędowy pojazdu składa się z mocnego synchronicznego silnika elektrycznego o mocy maksymalnej 129 kW i ciągłej 110 kW oraz osi elektrycznej. Ze względu na wrażenia z jazdy zbliżone do specyfiki samochodów osobowych, eCanter jest odpowiedni nie tylko dla doświadczonych profesjonalistów, ale także dla mniej doświadczonych kierowców. Cztery tryby rekuperacji umożliwiają również ekonomiczną jazdę w miejskim transporcie dystrybucyjnym. Opcjonalnie dostępny jest pakiet ekonomiczny zwiększający zasięg, zawierający podgrzewany komfortowy fotel kierowcy, podgrzewaną szybę przednią i kierownicę, a także ulepszoną izolację kabiny, który pozwala na dodatkową optymalizację zasięgu także podczas eksploatacji w warunkach zimowych.

Prezentując na targach IAA pierwszego eCantera śmieciarkę, marka FUSO przedstawia kolejny doskonały obszar zastosowań swej ciężarówki. Dzięki temu pojazdowi, we wszystkich jego wariantach, pokazujemy na wielu europejskich rynkach, że mobilność elektryczna się sprawdza. Zarówno w przypadku klientów flotowych, jak i firm jednoosobowych eCanter niezwykle ułatwia przejście na ciężarówki z napędem w pełni elektrycznym.
Florian Schulz, Head of Sales, Marketing and Customer Services

Nowe elementy bezpieczeństwa i komfortu w eCanterze

Jedną z wizytówek marki FUSO na targach IAA jest nowoczesny design kabiny lekkiej ciężarówki. Kierowcy doceniają w eCanterze przede wszystkim zintegrowaną tablicę wskaźników LCD i kierownicę wielofunkcyjną. Teraz wygodę kierowcy zwiększy nowe radio z ekranem dotykowym, obsługujące Apple Car Play i Android Auto. Sprawdzona izolacja dźwiękowa zapewnia zaskakująco niski poziom hałasu we wnętrzu. Codzienną pracę ułatwiają kierowcy dobra widoczność na wszystkie strony, nisko położone wejście i możliwość swobodnego przechodzenia przez kabinę.

Design wnętrza połączono z unowocześnieniem wyposażenia w zakresie bezpieczeństwa. Najnowszy model ciężarówki Next Generation eCanter wyposażono w systemy zapewniające bardzo wysokie bezpieczeństwo: Active Brake Assist 6, inteligentnego asystenta prędkości i asystenta wspomagania koncentracji. eCanter posiada także kamerę cofania, mechanizm ochrony przedniej i układ kontroli ciśnienia w ogumieniu. Dostępne są też zmodyfikowane wersje świateł awaryjnych oraz systemu informującego o martwym polu. Stworzony, aby umożliwić wejście w elektromobilność – oto obietnica związana z eCanterem, którą FUSO potwierdza również na targach IAA.

FUSO EcoSystem – kluczowym czynnikiem jest infrastruktura

Na targach IAA Transportation w Hanowerze przedstawione zostaną nie tylko informacje na temat pojazdu Next Generation eCanter, ale także na temat FUSO EcoSystem. Nazwa ta obejmuje m.in. takie elementy, jak dostępne rozwiązania w zakresie ładowania, umowy serwisowe, informacje na temat szkoleń dla kierowców, a także zintegrowane usługi FUSO, takie jak eService leasing. Kluczowym obszarem oferty EcoSystem jest w szczególności doradztwo dotyczące ładowania, konfiguracji i wyposażenia.

Driving Experience umożliwia zapoznanie się z eCanterem podczas jazdy

Osoby odwiedzające targi IAA mogą osobiście zapoznać się z samochodem ciężarowym Next Generation eCanter podczas jazd testowych organizowanych wspólnie przez marki ciężarowe Daimler – Mercedes-Benz i FUSO – w ramach pokazów Driving Experience. Chętnym na jazdy samodzielne lub na fotelu pasażera udostępniono FUSO eCantera 4,25 t ze skrzynią ładunkową i FUSO eCantera 7,5 t z zabudową kufrową.

Informacje na temat marki FUSO

FUSO jest marką należącą do koncernu Daimler Truck i filarem azjatyckiej gałęzi działalności Daimler Truck. FUSO produkuje pełną gamę produktów do różnych zastosowań oraz dysponuje rozległą siecią handlową i serwisową na ponad 170 rynkach na całym świecie. Od ponad sześciu dekad FUSO Canter jest międzynarodowym bestsellerem marki w segmencie lekkich samochodów ciężarowych, co zawdzięcza najmniejszej średnicy zawracania w swojej klasie, dużej ładowności i uniwersalności. Od premiery rynkowej w 1963 roku na całym świecie wyprodukowano ponad 4,5 miliona egzemplarzy modeli FUSO Canter i eCanter. Zarówno Canter, jak i w pełni elektryczny Next Generation eCanter produkowane są na rynek europejski w portugalskiej fabryce FUSO w Tramagal, a na pozostałe rynki w fabryce Mitsubishi FUSO Truck and Bus Corporation w Kawasaki w Japonii.