Każdy, kto pracuje w branży budowlanej, musi umieć naprawdę wziąć się do pracy. Luźny żwir trzeba przetransportować ze żwirowni na plac budowy, gruz z rozbiórki do zakładu recyklingu, a kostkę brukową na paletach z centrum materiałów budowlanych na podjazd właściciela domu. Technik musi bezpiecznie podjechać do linii napowietrznej, a operator maszyny musi szybko zabetonować płytę podłogową pod nową wiatę.
Najczęściej środkiem transportu dla materiałów sypkich są samochody ciężarowe ze skrzynią ładunkową i wywrotki. Z kolei w innych zastosowaniach, gdy pojemniki lub kontenery są częściej zmieniane lub pozostają w miejscu załadunku, potrzebny jest hakowiec lub bramowiec. Czasami jednak silny dźwig przeładunkowy jest po prostu potrzebny do załadunku i rozładunku. Nie wspominając już o pracach specjalnych, takich jak praca na stanowisku operatora wózka widłowego czy pompy do betonu. Z jednej strony logistyka w segmencie budowlanym jest dość uniwersalna, a z drugiej strony wymagania są często jednocześnie bardzo indywidualne.
Nie jest to również problem dla FUSO Canter – ponieważ jako wytrzymałe podwozie z szeroką gamą opcji nadwozia jest on stworzony do stosowania we wszystkich rodzajach obszarów przemysłu budowlanego.