Przepraszamy. Niczego nie znaleźliśmy.

  • ZAKŁAD CANTER EU.
    GOTOWY NA EUROPĘ.

    Rozwój, zrównoważony rozwój, produkcja

logo

W CENTRUM. FABRYKA FUSO W PORTUGALII.

Wraz z rozpoczęciem produkcji obecnej i najnowszej serii, osiem generacji FUSO Cantera będzie zjeżdżać z linii produkcyjnej w Mitsubishi FUSO Truck Europe w Tramagal w Portugalii od początku 2022 roku. Zakład, położony około 150 kilometrów na północny wschód od Lizbony, jest centralnym zakładem produkcyjnym FUSO w Europie i produkuje wszystkie Cantery i eCantery na rynek europejski.

251.744

CANTERY WYPRODUKOWANE
OD 1980 DO TERAZ

MADE IN EUROPE.
PRZEZ CZTERY DZIESIĘCIOLECIA.

Canter FE 1 wystartował 1 lutego 1980 r., a od 1996 r. produkcja w Tramagal całkowicie wyspecjalizowała się w budowie lekkiej ciężarówki. Doświadczenie ponad czterdziestu lat budowy pojazdów to szczególna obietnica jakości, która wyróżnia dziś każdego Cantera.

Z fabryką w sercu Portugalii – Tramagal znajduje się niecałe 40 kilometrów na południe od geograficznego centrum kraju – Canter ma europejski zakład produkcyjny, który idealnie reprezentuje jego rdzeń: tradycyjne japońskie wartości FUSO i przynależność do marki z Daimler Truck AG. Oba razem oznaczają najwyższe standardy jakości i niezawodności. Ponadto etykieta „Made in Europe” na Canter dotyczy nie tylko końcowego montażu.

PONAD 50 PROCENT KOMPONENTÓW POCHODZI OD PONAD 90 EUROPEJSKICH DOSTAWCÓW.

WYŻSZE CELE.
WSZYSTKO DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.

Jako część Daimler Truck AG, Mitsubishi FUSO Truck Europe również stawia sobie ambitne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju. Zwiększone wykorzystanie odnawialnych i zielonych źródeł energii oraz dostosowanie procesów wewnętrznych to ważne elementy składowe realizacji.

ZEROWE EMISJE. PRODUKCJA BEZ CO2.

Zakładowi w Tramagal udało się już w ostatnich latach stopniowo obniżyć emisję CO2, w 2021 roku nawet o 50 procent w stosunku do roku poprzedniego. Do końca 2022 roku FUSO dąży do osiągnięcia produkcji całkowicie wolnej od CO2.

 

ENERGIA SOLARNA. DO 350 MEGAWATÓW.

Dzięki swojemu położeniu geograficznemu, dzielnica Santarém jest jednym z regionów Portugalii o największej liczbie godzin słonecznych, warunki do wytwarzania energii słonecznej w Tramagal są idealne. Obecnie 1200 paneli słonecznych na dachach hal i innych odpowiednich miejscach na terenie fabryki produkuje do 350 megawatów rocznie. W przyszłości liczba ta ma wzrosnąć do 600 megawatów.

ZIELONY WODÓR. PRODUKCJA PODCZAS PRÓB.

Oprócz rozbudowy instalacji solarnych, zakład testuje również technologie lokalnej produkcji ekologicznego wodoru. Jako medium do magazynowania wytworzonej energii słonecznej może w przyszłości sukcesywnie zastępować zużycie gazu ziemnego.

 

BEZEMISYJNA LOGISTYKA. CZYSTO ELEKTRYCZNA KOMUNIKACJA ZAKŁADOWA.

Logicznym krokiem, zgodnym z produkcją w pełni elektrycznego FUSO eCanter, jest również przestawienie całej wewnętrznej floty logistycznej i magazynowej na lokalnie bezemisyjne pojazdy elektryczne.

 

MNIEJ WODY. PONAD 60% UZDATNIANIE.

Zmniejszenie zużycia wody to kolejna kwestia związana ze zrównoważonym rozwojem, którą z powodzeniem zajmuje się ten obiekt: Własna nowa stacja uzdatniania wody oczyszcza już ponad 60 procent wody procesowej i zawraca ją do cyklu produkcyjnego. Jednocześnie trwają prace nad zoptymalizowanym systemem zbierania wody deszczowej w celu bardziej zrównoważonego nawadniania terenów zielonych.

WIĘCEJ RECYKLINGU. ROZBUDOWA GOSPODARKI O OBIEGU ZAMKNIĘTYM.

Oprócz innych działań, zakład stale i aktywnie ocenia wszystkie możliwości, aby zwiększyć efektywność swojej gospodarki o obiegu zamkniętym. Celem jest maksymalne unikanie odpadów i recykling wartościowych materiałów.

WAŻNE.
WPŁYWY LOKALNE I MIĘDZYNARODOWE.

Tramagal zatrudnia obecnie 530 osób z siedmiu różnych narodowości. Firma jest największym pracodawcą w regionie. Obecnie produkcja sięga 15.000 sztuk rocznie, a zakład może w każdej chwili zwiększyć swoje moce produkcyjne. Z Portugalii pojazdy trafiają do 32 krajów europejskich, a także do Maroka i USA. Mitsubishi FUSO Truck Europe jest głównym eksporterem i trzecim co do wielkości producentem pojazdów w Portugalii.

GLOBALNE STANDARDY.
Z TRAMAGAL NA CAŁY ŚWIAT.

Oprócz zapewnienia jakości we własnym zakładzie, eksperci ds. zarządzania jakością z firmy Tramagal śledzą również standardy obowiązujące na różnych rynkach międzynarodowych. W ramach „Global Excellence Programme” kilka razy w roku odwiedzają montownie w takich krajach jak Maroko, Turcja, Egipt czy Kenia, gdzie FUSO eksportuje zdemontowanego Cantera i gdzie jest on montowany na miejscu. Tam odpowiadają oni za powtarzające się audyty procesowe i systemowe. Towarzyszą oni również wszystkim niezbędnym krokom związanym z dopuszczeniem do obrotu jakościowego, takim jak dokumentacja i szkolenia, gdy nowy produkt jest wprowadzany na dany rynek.

„Global Excellence Program” gwarantuje najwyższe standardy jakości we wszystkich zakładach Daimler Truck AG.

PODWÓJNA PRODUKCJA.
HIGHTECH SPOTYKA MANUFAKTURĘ.

Każdy FUSO Canter lub eCanter, który zjeżdża z linii montażowej w Tramagal, jest wynikiem procesu produkcyjnego, w którym nowoczesne systemy produkcyjne i montażowe z jednej strony i prawdziwa, wartościowa praca ręczna z drugiej strony doskonale się zazębiają.

Podczas gdy niektóre w pełni zautomatyzowane roboty podejmują się ciężkich i brudnych zadań, takich jak malowanie lub różne zadania spawalnicze, w innych punktach procesu montażowego roboty współpracujące, tzw. co-boty, wspierają swoich ludzkich kolegów i współdziałają z nimi, na przykład gdy dana czynność wymaga użycia szczególnie dużej siły.

Jednocześnie zakład w Tramagal przez dziesięciolecia zawsze zachowywał szczególny charakter specjalistycznej fabryki. Szczegóły każdego pojedynczego Cantera i eCantera są wynikiem pracy zespołowej, jak również doświadczenia, wiedzy, a przede wszystkim bardzo osobistego zaangażowania oddanych i wysoko wykwalifikowanych pracowników FUSO.

DODATKOWE INFORMACJE. WIĘCEJ OD CANTER.