Przepraszamy. Niczego nie znaleźliśmy.
Marka FUSO jest integralną częścią Daimler Truck AG i dzięki dziewięciu dekadom doświadczenia jako międzynarodowy producent ciężarówek i autobusów jest znana daleko poza Japonią. Pojazdy użytkowe z trzema charakterystycznymi diamentami na osłonie chłodnicy stanowią ponad jedną trzecią całkowitej wielkości sprzedaży Daimler Truck AG.
W 1932 roku firma Mitsubishi Heavy Industries po raz pierwszy nazwała jeden ze swoich ciężkich pojazdów użytkowych, autobus o oznaczeniu modelowym B46, „Fuso”. Termin, który kojarzy się z honorem i tradycją, wywodzi się od starożytnego chińskiego słowa Fusang, które według tradycji odnosi się do świętego drzewa wiecznego życia, które rośnie na wyspie, gdzie słońce wschodzi na wschodzie. W tym samym czasie Fusang można znaleźć we wczesnych japońskich pismach, wciąż pisanych chińskimi znakami, jako starożytną nazwę Japonii, wymawianą po japońsku „Fuso”. Tak narodziła się marka FUSO.
Nawiasem mówiąc, propozycja w konkursie pracowniczym przyniosła zwycięzcy trzy jeny nagrody pieniężnej, czyli równowartość prawie 20 kg ryżu w tamtych czasach. Ale jego propozycja przyniosła mu nie tylko szczęście: w kolejnych dekadach Mitsubishi Fuso zawsze trzymało rękę na pulsie i zgodnie z zapotrzebowaniem na transport w okresie boomu gospodarczego i początków boomu turystycznego, stale wchodziło na rynek z nowymi modelami autobusów i ciężarówek o różnym tonażu. Pojazdy cieszyły się dużą popularnością w Japonii, a pierwszy udany eksport do Ameryki Południowej, a później niemal na cały świat sprawił, że firma stała się trwałą instytucją w branży motoryzacyjnej.
W 2000 roku ówczesny Daimler-Chrysler AG położył fundamenty pod silne partnerstwo w Azji, nabywając 34% udziałów japońskiego producenta samochodów Mitsubishi Motors Corporation (MMC). Dzięki bogatej palecie samochodów ciężarowych i autobusów oraz ogromnej obecności na azjatyckich rynkach pojazdów użytkowych, Mitsubishi FUSO miało ogromne znaczenie dla globalnej strategii wzrostu niemieckiego koncernu motoryzacyjnego.
Dział samochodów ciężarowych i autobusów został wydzielony z MMC, a Daimler-Chrysler stał się większościowym udziałowcem nowo utworzonej spółki Mitsubishi FUSO Truck & Bus Company (MFTBC) z 65% udziałem już w 2004 roku. Dziś Daimler Truck AG posiada prawie 90% udziałów, a siedziba FUSO w Kawasaki w Japonii jest nie tylko międzynarodowym centrum kompetencji w zakresie rozwoju lekkich pojazdów użytkowych w ramach grupy, ale także globalnym centrum rozwoju nowych technologii napędowych.
FUSO eCanter, pierwszy seryjnie produkowany elektryczny samochód ciężarowy użytkowany przez klientów na całym świecie, udowodnił swoją niezawodność. Na łącznie już ponad czterech milionach kilometrów, czyli ponad 100 okrążeniach świata. FUSO świętuje ten sukces i po raz kolejny zobowiązuje się do alternatywnego napędu: następna generacja w pełni elektrycznego lekkiego samochodu ciężarowego pojawi się w 2023 roku.
Przekonujące funkcje bezpieczeństwa, zwiększony komfort i atrakcyjny, nowoczesne wzornictwo – od sierpnia br. najnowszą generację można zamawiać w europejskiej sieci dealerskiej Mercedes-Benz. Dla tej serii modelowej dostępny jest między innymi system Sideguard Assist, a wszystkie silniki spełniają teraz najwyższe unijne standardy emisji spalin normy EURO VI (Step-E).
FUSO otrzymuje największe w historii Daimler Trucks zamówienie na flotę ciężarówek elektrycznych. eCanter przekonał DB Schenker w teście praktycznym. Międzynarodowa firma logistyczna zamówiła 36 kolejnych pojazdów. Mocny znak dla strategii zrównoważonego rozwoju polegającej na bezemisyjnej dostawie na ostatniej mili oraz pionierskiego partnerstwa obu firm.
Po unijnej premierze w Berlinie, eCanter, który jest produkowany w małych seriach, wyjeżdża teraz na drogi także m.in. w Holandii, Wielkiej Brytanii i Portugalii. Łącznie 46 pojazdów jest w codziennym, regularnym użytkowaniu przez klientów do różnych zastosowań transportowych. Doświadczenia i wrażenia zdobyte podczas praktycznego użytkowania są bezpośrednio uwzględniane w dalszym rozwoju elektrycznego samochodu dostawczego.
FUSO eCanter to pierwszy w historii w pełni elektryczny samochód ciężarowy, który wszedł do produkcji seryjnej. W lipcu w zakładzie w Tramagal w Portugalii świętuje się uruchomienie linii montażowej. W grudniu pierwsze 14 pojazdów w Europie zostało przekazane w Berlinie czterem największym międzynarodowym firmom logistycznym DHL, DB Schenker, Rhenus i Dachser.
FUSO oferuje teraz swój kompaktowy lekki samochód ciężarowy z zabudową skrzyni ładunkowej i wywrotki w różnych wariantach bezpośrednio z fabryki. Opracowane i przetestowane przez FUSO, oznaczają maksymalną jakość jako kompletna koncepcja pojazdu.
Po udanych jazdach testowych z pierwszymi klientami w Portugalii, wariant E-CELL zawita również do Niemiec. Miasto Stuttgart włącza do swoich działań komunalnych dwanaście 6-tonowych, bezemisyjnych ciężarówek, a kolejny pojazd jest wykorzystywany przez firmę kurierską Hermes. Jako pierwszy całkowicie elektryczny samochód dostawczy, model E-CELL przejechał już ponad 150.000 kilometrów w ramach testów flotowych. Prototyp obecnego eCantera można było zobaczyć na targach IAA w Hanowerze w tym samym roku.
Model E-CELL wchodzi do pierwszych testów flotowych w Portugalii w małej serii. Ośmiu klientów przez rok zbiera doświadczenia z czysto akumulatorowo-elektryczną 6-tonową ciężarówką z zabudową skrzyni furgonu i skrzyni ładunkowej. Badanie ma na celu określenie wskazań dotyczących zasięgu i praktycznej przydatności seryjnej ciężarówki elektrycznej.
Nowościami w gamie na rynek europejski są wersja z napędem na wszystkie koła 4×4 oraz wersja EcoHybrid oparta na modelu TF. Dzięki rosnącej różnorodności wariantów kompaktowy samochód dostawczy coraz częściej spełnia wszystkie wymagania klientów.
Wraz z TF na rynek wchodzi kolejna generacja. Technologia i wygląd zostały całkowicie zmienione. Jedną z nowości jest absolutnie przyjazna dla zabudowy rama, z której Canter jest dziś znany. Ponadto FUSO oferuje go teraz z systemem DUONIC®, który został opracowany samodzielnie. Dzięki temu jest to pierwszy na świecie lekki samochód ciężarowy wyposażony w zautomatyzowaną, dwusprzęgłową skrzynię biegów.
Na Międzynarodowych Targach Pojazdów Użytkowych IAA w Hanowerze FUSO wystawia pierwszy pojazd koncepcyjny Canter o napędzie wyłącznie akumulatorowo-elektrycznym. Canter E-CELL wywołuje poruszenie, ponieważ jest technicznie w pełni sprawny i gotowy do jazdy.
TD otrzymuje modernizację silnika zgodnie z najnowszymi normami EEV, a wszystkie modele spełniają teraz wymagania normy EURO V. Wariant o mocy 175 KM jest teraz wyposażony w technologię BlueTec® opracowaną przez firmę Daimler.
Wraz z modelem TD lekka ciężarówka trafia wreszcie na rynek europejski. Jest on całkowicie przeprojektowany i przynosi ze sobą znaczące ulepszenia w zakresie niezawodności, funkcjonalności, ekonomii, zmienności, a przede wszystkim bezpieczeństwa i komfortu. Ilość miejsca w kabinie jest teraz tak duża jak w poprzednim Sprinterze. Nad przednią szybą znajduje się nowy schowek, a dźwignia zmiany biegów po raz pierwszy umieszczona jest w desce rozdzielczej. Swobodne przejście to nowość w tej klasie.
Po przejęciu udziałów przez Daimler-Chrysler, FUSO po raz pierwszy otrzymuje centralną niemiecką organizację dystrybucji z siedzibą w Stuttgarcie. Pod oznaczeniem Canter TB modele FE7 i FE8 to pierwsze lekkie ciężarówki marki, które klienci mogą już kupić u wybranych dealerów Mercedes-Benz.
Seria FE7 jest wynikiem aktualizacji modelu. Obszerne zmiany stylistyczne, na przykład w osłonie chłodnicy i reflektorach, nadają mu świeży wygląd. Posiada również nową generację silników, które spełniają obowiązującą w Europie normę emisji spalin EURO III. Ponadto, ABS jest obecnie standardem w większości modeli.
Prezentacja pierwszego pojazdu koncepcyjnego EcoHybrid stanowi początek wyjątkowej i pionierskiej kompetencji badawczo-rozwojowej w dziedzinie alternatywnych systemów napędowych już na tak wczesnym etapie.
Szósta generacja lekkiej ciężarówki pojawia się w sam raz na 30-lecie. Nowe modele FE5 posiadają aerodynamicznie zoptymalizowane kabiny o opływowych liniach. Dzięki silnikom o wysokiej wydajności, takim jak nowo opracowany silnik wolnossący o mocy 140 KM z bezpośrednim wtryskiem, Canter oferuje teraz napęd o największej pojemności skokowej w swojej klasie pojazdów.
Pod hasłem „Today’s new Canter, loaded for the future”, Mitsubishi FUSO zaprezentowało modele FE3 i FE4. Ta kolejna generacja otrzymuje wszechstronnie odnowioną i nowoczesną koncepcję projektową. Po raz pierwszy trzy czerwone diamenty Mitsubishi zdobią przód.
FUSO Canter przeznaczony na rynek europejski jest obecnie produkowany w Portugalii. 1 lutego pierwszy pojazd, FE1, zjedzie z linii produkcyjnej w zakładzie w Tramagal w Europie środkowej.
Pod koniec lat 70. udział w rynku japońskim rośnie do ponad 20 procent. Ten wielki sukces zawdzięczamy częściowo wprowadzeniu w październiku 1978 roku serii modeli FE1 i FE2. Teraz, oprócz wąskich pojazdów, dostępna jest również szeroka wersja o ładowności dwóch i trzech ton. Nieco później na liście wyposażenia pojawił się komfortowy układ wspomagania kierownicy.
Seria T200 otrzymuje obszerne zmiany we wszystkich ważnych komponentach. Przeprojektowany przód kabiny jest rozpoznawalny na pierwszy rzut oka. Nawet wtedy kompaktowy lekki samochód ciężarowy może służyć z pewną różnorodnością wariantów, a mianowicie jest T200 z różnymi rozstawami osi i wysokościami platformy, a teraz także jako wariant o ładowności trzech ton.
Na rynku pojawia się zupełnie nowa seria modeli – seria T90. Zmienił się nie tylko wygląd, ale i to, co pod kabiną: wszystkie modele są teraz wyposażone w dynamiczne i mocne silniki (diesel o mocy 75 KM lub benzyna o mocy 90 i 95 KM). W efekcie Canter osiąga najlepsze w swojej klasie wartości przyspieszenia i prędkości. To oczywiście bardzo podoba się nabywcom – w następnym roku udział w rynku w Japonii podwaja się skokowo.
Wraz z modelem T720, Mitsubishi Nippon Heavy Industries Ltd. prezentuje swój pierwszy lekki samochód ciężarowy. Kompaktowy dwutonowy pojazd z napędem na przednie koła jest uważany za oryginalną wersję FUSO Canter. Dostępny jest w kilku wariantach nadwozia i zarówno z silnikiem benzynowym o mocy 90 KM, jak i dieslem o mocy 68 KM. Jego nazwa, Canter to określenie lekkiego galopu, została nadana, aby skojarzyć charakter pojazdu ze zwinnością i wytrzymałością konia.