FUSO CANTER CZUJE SIĘ JAK W DOMU NA WSZYSTKICH OBSZARACH MIEJSKICH
Mesud Gök jeździ jednym z tych Canterów i robi nim prawie 10.000 kilometrów rocznie podczas swoich regularnych rund po malowniczym miasteczku nad Jeziorem Bodeńskim w ramach służby oczyszczania miasta. 7,5-tonowa ciężarówka w typowo miejskim pomarańczowym kolorze to model 7C18 z zabudową śmieciarki firmy Zoeller. Dzięki kompaktowym wymiarom i zwrotności swojej śmieciarki Mesud Gök może nie tylko bez problemu prowadzić Cantera przez często wąskie uliczki starówki Konstancji, ale także wzdłuż promenady nad jeziorem. Canter ze swoją dużą ładownością jest tu w sam raz, w końcu z samych tylko publicznych pojemników na odpady służby oczyszczania miasta usuwają około 450 ton odpadów rocznie.
Inny FUSO Canter jest wykorzystywany do pielęgnacji cmentarzy, gdzie 7,5-tonowy hakowiec zbiera gromadzące się odpady zielone. W Konstancji znajduje się jeden cmentarz główny i pięć cmentarzy lokalnych. W sumie pracownicy działu opiekują się około 17 hektarami tzw. terenów pielęgnacyjnych cmentarza, które są rozplanowane w formie parku i powinny być zawsze w godnym stanie dla odwiedzających. Canter, wyposażony w pojemnik z bardzo wysokimi ścianami bocznymi zapewniającymi dużą pojemność, jest idealnym pojazdem do szybkiego usuwania odpadów po takich pracach jak koszenie trawy, przycinanie żywopłotów czy usuwanie liści.
Trzeci 7,5-tonowy Canter jest w drodze dla działu pielęgnacji zieleni i ogrodnictwa TBK, głównie do kontroli i pielęgnacji drzew w mieście. Przy 14.900 okazach jest co robić. FUSO Canter może sprostać temu zadaniu również dzięki swojej wytrzymałej, ale jednocześnie lekkiej i smukłej konstrukcji, ponieważ wiele drzew znajduje się w miejscach w centrum miasta, które są trudno dostępne i nie można do nich łatwo dotrzeć większymi ciężarówkami.
Ponadto ten Canter z praktyczną i elastyczną zabudową skrzyniową podejmuje również transporty dla działu stolarni TBK, który m.in. zajmuje się utrzymaniem 72 miejskich placów zabaw. Dwa inne FUSO Canter są wykorzystywane do utrzymania dróg. Jeden z nich został specjalnie skonfigurowany z wyjątkowo wąską kabiną kierowcy, o szerokości zaledwie 1,7 metra, dzięki czemu jest idealnym pojazdem specjalnym do pracy w najwęższych alejkach starego miasta. Wszystkie pojazdy wyposażone są w automatyczną dwusprzęgłową skrzynię biegów Duonic, dzięki czemu są niezwykle komfortowe w prowadzeniu. Dzięki funkcji pełzania pracownicy TBK mogą bez wysiłku manewrować swoim Canterem, a wspomaganie ruszania na wzniesieniu to kolejna praktyczna pomoc w codziennym użytkowaniu.