Przepraszamy. Niczego nie znaleźliśmy.

  • ZRÓWNOWAŻONA PUSZKA PIWA. FUSO eCANTER JAKO SPECJALNA CYSTERNA DLA BROWARU HEINEKEN.

W PEŁNI ELEKTRYCZNY FUSO eCANTER ZE SPECJALNĄ ZABUDOWĄ CYSTERNY DOSTARCZA PIWO HEINEKEN W AMSTERDAMIE BEZ EMISJI SPALIN I PO CICHU.

„Heineken realizuje ambitne cele związane ze zrównoważonym rozwojem. Aby to osiągnąć, przyglądamy się całemu łańcuchowi wartości, który obejmuje oczywiście transport” – wyjaśnia Hans Böhm, prezes holenderskiego browaru. Dlatego Heineken stawia teraz na zieloną ciężarówkę, która dostarcza napoje do kawiarni i pubów w historycznej dzielnicy kanałów w Amsterdamie.

W obu znaczeniach tego słowa, bo niezwykła 7,5-tonowa ciężarówka jest nie tylko pomalowana na zielony kolor Heinekena, ale jest też lokalnie bezemisyjna i cicha na drodze – to FUSO eCanter. Jak podaje Heineken, zasilana elektrycznie lekka ciężarówka ze specjalną zabudową jest pierwszą tego typu cysterną do przewozu piwa na świecie. Jej zastosowanie jest częścią „Brewing a better World”, globalnej kampanii zrównoważonego rozwoju Heinekena, która obejmuje zmniejszenie śladu węglowego browaru.

FUSO eCANTER PRZEWYŻSZA PORÓWNYWALNE CIĘŻARÓWKI Z SILNIKIEM WYSOKOPRĘŻNYM

Carl van der Wielen, Manager Tankbeer w firmie Heineken, został przekonany przez eCanter: „Wybraliśmy FUSO eCanter, ponieważ oferuje najlepszy stosunek wielkości, wagi i zerowej emisji.” W rzeczywistości browar robi pod tym względem bardzo dobry ruch, ponieważ całkowicie elektryczna lekka ciężarówka może jednorazowo przewieźć 3.000 litrów, czyli prawie 50 procent więcej piwa niż porównywalna ciężarówka z silnikiem wysokoprężnym załadowana beczkami ze stali nierdzewnej. Umożliwia to niska masa własna eCantera wynosząca 3.335 kilogramów w połączeniu z wysoką ładownością podwozia wynoszącą 4,155 tony oraz lekką jak beczka konstrukcją zbiornika producenta Duotank.

Z browaru Heinekena w Den Bosch, na południe od Amsterdamu, duża cysterna przywozi 20.000 litrów świeżego Heinekena, Amstela lub Branda do miejskiego huba na obrzeżach metropolii. Tam piwo jest przepompowywane do małej elektrycznej cysterny, która zaopatruje do pięciu klientów podczas jednego wyjazdu. Po dotarciu na miejsce, kierowca dostarcza ładunek z ponadwymiarowej puszki na eCanterze do zbiorników magazynowych na miejscu.

Szeroka na dwa metry i długa na 5,3 metra minicysterna jest stworzona do wąskich uliczek i małych zaułków amsterdamskiej starówki. Dzięki krótkiemu rozstawowi osi wynoszącemu 3.400 mm i niewielkiemu promieniowi skrętu, eCanterem można łatwo manewrować na wszystkich zakrętach. Ponadto, dzięki dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 7,5 tony, spełnia ona ograniczenia dostępu nałożone przez miasto w celu ochrony struktury mostów i nabrzeży. Ten wymóg jest jednym z powodów, dla których Heineken nie korzysta z dużej e-ciężarówki do dostaw.

WYBRALIŚMY FUSO eCANTER, PONIEWAŻ OFERUJE NAJLEPSZY STOSUNEK WIELKOŚCI, WAGI I ZEROWEJ EMISJI.
Carl van der Wielen, Manager Tankbeer w Heineken

MNIEJ EMISJI OZNACZA LEPSZĄ JAKOŚĆ ŻYCIA

Łączna moc 82 kWh z sześciu wysokonapięciowych akumulatorów litowo-jonowych daje FUSO eCanterowi zasięg około 100 kilometrów. Ładowanie przez szybkiego ładowania trwa około godziny. Jak podaje Heineken, elektryczna cysterna jest ładowana wyłącznie zieloną energią elektryczną. Oznacza to, że całkowicie elektryczna cysterna do przewozu piwa już teraz spełnia surowe wymagania strefy zeroemisyjnej dla ruchu dostawczego, która wejdzie w życie w Amsterdamie od 2025 roku.

„Jestem bardzo zadowolony, że dzięki cysternie eCanter znaleźliśmy zrównoważony sposób transportu naszego piwa – bez spalin i cząstek sadzy, a do tego niezwykle cicho” – potwierdza szef Heinekena Hans Böhm i jest pewien: „Ta nowa koncepcja pojazdu oznacza wyższą jakość życia dla wszystkich ludzi, którzy mieszkają, pracują lub odwiedzają tutejsze centrum miasta.”