Od półtora roku firma Flughafen Berlin Brandenburg GmbH w ramach swojej strategii zrównoważonego rozwoju w zakresie wewnętrznej logistyki odpadów i utylizacji stawia na elektromobilność – jak się okazuje, jest to dokładnie odpowiednia praca dla FUSO eCanter 7C18e.
W roku kalendarzowym 2024 z portu lotniczego w stolicy BER korzystało 25,5 miliona pasażerów. Umożliwia to około 20 000 pracowników, w tym około 2000 bezpośrednich pracowników firmy Flughafengesellschaft Berlin Brandenburg, w skrócie FBB. „Jest to porównywalne z liczbą mieszkańców średniej wielkości małego miasta, które odwiedza ponad dwadzieścia milionów osób”, opisuje Artur Heldt, kierownik ds. gospodarki odpadami w FBB, z uśmiechem na drabinie. Co więcej: Tam, gdzie są ludzie, są śmieci. “Nazywamy to odpadami, oficjalnym pojęciem w ustawie o gospodarce o obiegu zamkniętym. Ponieważ u nas w BER przed ostateczną utylizacją zawsze stoją nowe inicjatywy zapobiegawcze we wszystkich obszarach, możliwie czyste sortowanie i intensywny recykling”, potwierdza.
Spojrzenie na bilanse pokazuje, że w tym okresie gospodarka odpadami przetworzyła łącznie prawie 3300 ton odpadów, podzielonych na 39 rodzajów, zwanych frakcjami. Płynna, elastyczna, szybka, skuteczna i wydajna logistyka wewnątrzzakładowa jest obowiązkowa w świetle tych liczb. Fakt, że od maja 2024 roku działa wyłącznie elektrycznie, jest w istocie działaniami zgodnymi ze strategią zrównoważonego rozwoju lotniska. „Jesteśmy już przyzwyczajeni do elektromobilności dzięki carpoolowi dla pracowników, więc w ramach zakupu nowego pracownika pomyślałem, że musi to być możliwe również z ciężarówką elektryczną”, wspomina Artur Heldt.