Przepraszamy. Niczego nie znaleźliśmy.

  • PRZYSZŁOŚĆ JUŻ DZIŚ. PIERWSZE W PEŁNI ELEKTRYCZNE eCANTER DLA LOGISTYKI DHL, DB SCHENKER, RHENUS I DACHSER.

PIERWSZE CAŁKOWICIE ELEKTRYCZNE FUSO eCANTER Z PRODUKCJI SERYJNEJ, KTÓRE TRAFIŁY NA DROGI EUROPY, SĄ OBECNIE UŻYWANE PRZEZ GIGANTÓW LOGISTYCZNYCH DHL, DB SCHENKER, RHENUS I DACHSER.

Lokalnie bez emisji i praktycznie bez hałasu – tak wygląda przyszłość europejskiej logistyki miejskiej – i to już teraz! Przynajmniej jeżeli chodzi o 14 w pełni elektrycznych FUSO eCanter, które zostały dziś w Berlinie przekazane czterem dużym międzynarodowym firmom logistycznym Deutsche Post DHL, DB Schenker, Rhenus Group i Dachser. Dzięki temu eCantery, o masie całkowitej 7,49 tony, są oficjalnie pierwszymi seryjnie produkowanymi, czysto elektrycznymi ciężarówkami przeznaczonymi na rynek europejski.

Wraz z pojazdami eCanter klienci otrzymują w pełni praktyczny i dopracowany pojazd, który przejechał już ponad 90.000 kilometrów testowych. W tym celu w latach 2014-2017 w Portugalii i Niemczech przeprowadzono szeroko zakrojone próby z klientami z wykorzystaniem modeli przedseryjnych. Dane, doświadczenia i wnioski zebrane podczas normalnych, codziennych operacji logistycznych zostały uwzględnione przy opracowywaniu obecnej wersji małoseryjnej FUSO eCanter. Od lipca tego roku wersja z napędem elektrycznym jest w pełni zintegrowana z linią produkcyjną konwencjonalnego Cantera w zakładzie w Tramagal w Portugalii. Tym samym wszystkie Cantery i eCantery przeznaczone na rynek europejski są „Made in Europe”.

WYKORZYSTANIE ALTERNATYWNYCH NAPĘDÓW, TAKICH JAK W CAŁKOWICIE ELEKTRYCZNYM FUSO eCANTER, ODGRYWA WAŻNĄ ROLĘ W OSIĄGANIU NASZEGO OGÓLNOFIRMOWEGO CELU ZMNIEJSZENIA EMISJI ZWIĄZANYCH Z LOGISTYKĄ DO ZERA DO 2050 ROKU. DHL FREIGHT JEST ZDETERMINOWANY, ABY WYKONAĆ SWOJĄ CZĘŚĆ.
Uwe Brinks, Prezes Zarządu DHL Freight

FUSO eCANTER ZASTĘPUJE POPRZEDNIKÓW Z NAPĘDEM KONWENCJONALNYM

Uwe Brinks, prezes DHL Freight, postrzega sześć eCanterów dla swojej grupy jako decydujący element: „Zastosowanie alternatywnych napędów, takich jak w całkowicie elektrycznym FUSO eCanter, odgrywa ważną rolę w osiągnięciu celu naszego całego koncernu, jakim jest zredukowanie wszystkich emisji związanych z logistyką do zera do roku 2050. Firma DHL Freight jest zdeterminowana, aby się do tego przyczynić.”

Dwa z pojazdów trafią zatem do DHL Freight i w przyszłości będą dostarczać ciężkie przesyłki drobnicowe, takie jak sprzęt elektryczny lub duże AGD, do klientów biznesowych i prywatnych na trasach w centrum miasta dla oddziału w Berlinie.

„Przy pomocy eCantera chcemy zmniejszyć emisję i lokalne zanieczyszczenia powietrza w naszym ruchu spedycyjnym, a tym samym ograniczyć zarówno nasz własny ślad CO2, jak i naszych klientów” – wyjaśnia Uwe Brinks. Cztery pozostałe eCantery są wykorzystywane także w centrum Berlina. W dziale paczek DHL realizują dostawy dla firm i głównych klientów. Nie ma specjalnego traktowania nowych ciężarówek elektrycznych, raczej DHL planuje w pełni zintegrować je z procesem operacyjnym i zastąpić nimi pojazdy o napędzie konwencjonalnym na danej trasie.

FUSO eCANTER MUSI UDOWODNIĆ PRZYDATNOŚĆ DLA FLOTY

Jego status jako dojrzałego pojazdu produkowanego seryjnie sprawił, że decyzja o wyborze FUSO eCanter była dla DB Schenker łatwa, jak opisuje Ewald Kaiser, COO DB Schenker AG: „W DB Schenker od lat nieustannie pracujemy nad tym, aby stać się wiodącym na świecie dostawcą zielonej logistyki dla naszych klientów. Zastosowanie nowego eCantera jest zatem dla nas logicznym kolejnym krokiem w kierunku dalszego rozszerzenia naszych istniejących przyjaznych środowisku rozwiązań w transporcie lądowym, dzięki czemu możemy osiągnąć nasz cel, jakim jest zmniejszenie śladu węglowego całego naszego łańcucha logistycznego o 30 procent.” Dlatego DB Schenker w ciągu najbliższych dwóch lat szczegółowo przetestuje swoje trzy eCantery w logistyce miejskiej, również w Berlinie, pod kątem przydatności dla floty.

Grupa Rhenus planuje również wykorzystać swoje trzy FUSO eCantery w Berlinie. Nicolas Rottmann, prezes firmy Rhenus Home Delivery, już teraz chce zobaczyć, jak sprawdzą się e-ciężarówki: „W Rhenus Home Delivery kierujemy się filozofią zrównoważonego rozwoju. Oprócz wprowadzenia wysyłek bez papieru, od dłuższego czasu przyglądamy się przyjaznym środowisku, alternatywnym opcjom napędu. eCanter oferuje nam teraz możliwość przetestowania wykorzystania pojazdów z napędem elektrycznym w naszej flocie.”

W jednostce Home Delivery w pełni elektryczne ciężarówki będą w przyszłości dostarczać meble, elektronikę użytkową i sprzęt AGD oraz duży sprzęt sportowy w centrum Berlina. Nicolas Rottmann dostrzega tu idealne warunki dla eCantera: „Ze względu na niewielką odległość od magazynu centralnego w Hoppegarten do naszych klientów końcowych, korzystanie z ekologicznego, w pełni elektrycznego pojazdu w berlińskiej aglomeracji jest doskonałą opcją.”

FUSO eCANTER MODUŁ DLA NOWYCH KONCEPCJI LOGISTYCZNYCH

Dwa kolejne FUSO eCantery trafią do firm transportowych współpracujących z operatorem logistycznym. „Pojazdy są elementami konstrukcyjnymi naszego projektu ‘City Distribution’ i uzupełniają naszą innowacyjną i zrównoważoną koncepcję dostaw do centrów miast” – wyjaśnia Stefan Hohm, dyrektor ds. rozwiązań korporacyjnych, Research & Development Dachser SE. „Chodzi nam o zestawienie optymalnego miksu pojazdów dla każdego miasta i połączenie floty z mikro-hubami zlokalizowanymi w centrum miasta”.

Z tego powodu przyszłym zadaniem eCanterów jest działalność podstawowa w zakresie transportu drobnicy do odbiorcy końcowego. Na przykład dostarczają palety z towarami przemysłowymi albo do małych centralnych punktów magazynowania, albo bezpośrednio do klienta. W drodze powrotnej odbierają towar i przywożą go do oddziałów Dachser.

FUSO eCANTER W OFERCIE DAIMLER TRUCK SERVICES

Również Stefan Hohm widzi w eCanterze właściwe połączenie innowacji i sprawdzonych usług: „Wybraliśmy FUSO eCanter, ponieważ pojazd ten jest pierwszym seryjnie produkowanym elektrycznym samochodem ciężarowym i tym samym da impuls całej klasie pojazdów użytkowych. Ponadto Daimler CharterWay jest dla nas wieloletnim partnerem flotowym, na którym możemy polegać również w odniesieniu do logistyki miejskiej przyszłości.”

Podobnie jak w przypadku innych ciężarówek Mercedes-Benz, również w przypadku nowego FUSO eCanter cztery firmy logistyczne mogą liczyć na serwis i wsparcie jak zwykle. Przykładowo, korzystanie z eCantera odbywa się na zasadzie 24-miesięcznego wynajmu długoterminowego za pośrednictwem Mercedes-Benz CharterWay, ekspertów ds. wynajmu pojazdów użytkowych w ramach grupy Daimler AG.

W najbliższych miesiącach ponad 150 dodatkowych FUSO eCanter z różnymi wariantami nadwozia o różnym przeznaczeniu zostanie przekazanych klientom w całej Europie.