Przepraszamy. Niczego nie znaleźliśmy.

  • CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA (FAQ)

Informacje ogólne o FUSO

FUSO jest marką Daimler Truck AG i specjalizuje się w lekkich pojazdach użytkowych. Pojazdy są zaprojektowane do eksploatacji miejskiej i regionalnej i są synonimem wydajności, niezawodności i łatwości montażu zabudowy. W Europie FUSO jest obecny w ponad 30 krajach i jest sprzedawany za pośrednictwem sieci serwisowej Mercedes-Benz.

Europejskie modele FUSO Canter i eCanter są produkowane w zakładzie Tramagal w Portugalii. Od 2022 roku zakład produkuje całkowicie neutralnie pod względem emisji CO2.

Nazwa „FUSO” pochodzi z języka japońskiego i odnosi się do „drzewa Fus✗”, symbolu siły i trwałości. Po raz pierwszy zastosowano go w 1932 roku na statku Mitsubishi, a dziś jest on synonimem japońskiej sztuki inżynieryjnej i globalnej kompetencji w zakresie pojazdów użytkowych.

Pojazdy i modele

FUSO oferuje Cantera z silnikiem wysokoprężnym w pięciu klasach wagowych (3,5 t do 8,55 t) oraz w pełni elektryczny eCanter nowej generacji w czterech klasach wagowych (4,25 t do 8,55 t). Oba typoszeregi są dostępne z maksymalnie sześcioma rozstawami osi i różnymi wariantami kabin.

Canter to konwencjonalna lekka ciężarówka z silnikiem wysokoprężnym o dużej ładowności i solidnej technologii. eCanter jest w pełni elektryczny, lokalnie bezemisyjny i wyjątkowo cichy – idealny do miejskiego transportu dostawczego. eCanter jest oferowany w ponad 40 wariantach – poprzez połączenie klas wagowych, rozstawów osi, typów kabin i pakietów akumulatorów.

Canter z silnikiem wysokoprężnym jest dostępny w czterech klasach wagowych: 3,5 t, 6,0 t, 7,49 t i 8,55 t. W zależności od modelu nośność podwozia wynosi do 6 ton.

Istnieją trzy typy kabin: Kabina standardowa (szerokość 1,695 m), kabina komfortowa (1,995 m) i kabina podwójna (również 1,995 m), w zależności od zapotrzebowania na przestrzeń i zastosowania.

Technika i wyposażenie

Canter z silnikiem wysokoprężnym jest dostępny w trzech wersjach silnikowych: 130 KM (96 kW), 150 KM (110 kW) i 175 KM (129 kW). Silniki spełniają normę emisji spalin Euro VI i zapewniają moment obrotowy do 430 Nm.

Do wyboru są 5-biegowa mechaniczna skrzynia biegów i 6-biegowa zautomatyzowana dwusprzęgłowa skrzynia biegów DUONIC® 2.0 – zapewniająca komfortową jazdę bez przerw w przepływie siły napędowej.

Nośność podwozia w zależności od modelu wynosi od ok. 1500 kg (3,5 t) do prawie 6000 kg (8,55 t). Dzięki temu Canter zalicza się do pojazdów o największej ładowności w swojej klasie.

Promień skrętu zaczyna się już od 10,2 m (rozstaw osi 2500 mm) – idealny do wąskich centrów miast i manewrów.

W zależności od pakietu akumulatorów eCanter oferuje zasięg do 200 km. Pakiet S umożliwia przejechanie do 70 km, pakiet M do 140 km, a pakiet L do 200 km na ładunek. *


Zasięg został określony wewnętrznie w określonych warunkach testowych, m.in. w stanie częściowo załadowanym z zabudową kufrową w temperaturze zewnętrznej 20°C i może odbiegać od wartości określonych zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2017/2400. Rzeczywisty zasięg zależy od indywidualnego użytkowania pojazdu, konfiguracji pojazdu oraz innych czynników zewnętrznych. W związku z tym rzeczywisty zasięg może być niższy lub wyższy od podanej wartości.

eCanter może być ładowany zarówno prądem zmiennym, jak i stałym. Ładowanie AC odbywa się z mocą 11 kW (akumulator S) lub 22 kW (akumulator M i L). Na przykład akumulator S jest ładowany prądem stałym z 20 do 80% w ciągu 24 minut, podczas gdy akumulator L jest ładowany z 20 do 80% w ciągu 39 minut. Proces ładowania akumulatora S prądem przemiennym trwa 4 godziny i 12 minut (0-100%), natomiast akumulatora L około 6 godzin.**


Czas ładowania zależy od różnych czynników, takich jak pojemność ładowania pojazdu, pojemność ładowania stacji ładowania, poziom naładowania (SoC) akumulatora, temperatura otoczenia i akumulatora. Wartości opierają się na wewnętrznych wartościach empirycznych w optymalnych warunkach 20°C.

Serwis i sprzedaż

Dystrybucja odbywa się za pośrednictwem sieci dealerów Mercedes-Benz z ponad 800 punktami serwisowymi w Europie. Zapewnia najwyższą jakość doradztwa, sprzedaży, serwisowania i napraw.

Wyszukiwarka dealerów na stronie fuso-trucks.com umożliwia szybkie znalezienie najbliższego partnera FUSO – dostępnego w całej Europie.

FUSO oferuje kompleksową gwarancję na nowe pojazdy. Na Cantera udzielamy gwarancji na okres do 3 lat lub do 100 000 km przebiegu, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. W przypadku eCantera umowa serwisowa obejmuje jeszcze więcej: Otrzymują Państwo gwarancję na 5 lat i 100 000 km przebiegu. Dodatkowo dostępna jest rozszerzona gwarancja na akumulatory wysokiego napięcia do 8 lat.
Szczegółowe informacje na temat okresu obowiązywania i zakresu można uzyskać bezpośrednio u dealera lub partnera serwisowego.

Tak, FUSO oferuje fabrycznie montowane zabudowy, takie jak skrzynie ładunkowe i wywrotki. Są one natychmiast gotowe do użycia i dostosowane do podwozi. Ponadto fabrycznie dostępne są liczne elementy wyposażenia dodatkowego.

Rozwiązania branżowe i praktyka

Tak, dzięki solidnej konstrukcji, dużej ładowności i dużemu prześwitowi podłużnemu Canter idealnie nadaje się do eksploatacji na placach budowy. Możliwe są również zabudowy żurawiowe lub kontenerowe.

FUSO oferuje specyficzne dla branży rozwiązania do zastosowań komunalnych – np. służby zimowe, zamiatarki, transport załogi z kabiną podwójną.

Canter posiada solidną ramę drabinową z profilem C i szczegółowym układem otworów -idealną do indywidualnych zabudów. FUSO ściśle współpracuje z producentami zabudów.

eCanter – w pełni elektryczny w drodze

Technologia i wydajność

Next Generation eCanter jest dostępny w czterech klasach masy: 4,25 t, 6 t, 7,49 t i 8,55 t. Dostępnych jest sześć rozstawów osi od 2500 mm do 4750 mm. Łącznie powstało ponad 40 wariantów pojazdu – tak elastycznych jak nigdy dotąd.

Dostępne są trzy rozmiary baterii:

  • Pakiet S: 41,3 kWh, zasięg do 70 km
  • Pakiet M: 82,6 kWh, zasięg do 140 km
  • Pakiet L: 124 kWh, zasięg do 200 km Akumulatory są oparte na technologii litowo-żelazofosforanowej (LFP), która jest wyjątkowo trwała i stabilna termicznie.


Zasięg został określony wewnętrznie w określonych warunkach testowych, m.in. w stanie częściowo załadowanym z zabudową kufrową w temperaturze zewnętrznej 20°C i może odbiegać od wartości określonych zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2017/2400. Rzeczywisty zasięg zależy od indywidualnego użytkowania pojazdu, konfiguracji pojazdu oraz innych czynników zewnętrznych. W związku z tym rzeczywisty zasięg może być niższy lub wyższy od podanej wartości.

eCanter obsługuje ładowanie AC i DC:

  • Ładowanie AC: 11 kW (akumulator S), 22 kW (akumulator M/L)
  • Ładowanie DC: do 70 kW (akumulator S), do 104 kW (akumulator M/L)

Silnik elektryczny, w zależności od wariantu, osiąga moc 110 kW lub 129 kW i zapewnia moment obrotowy do 430 Nm – bezpośrednio dostępny bez procesu zmiany biegów.

Tak, eCanter oferuje mechaniczne i elektryczne przystawki odbioru mocy (PTO), np. do agregatów chłodniczych, wywrotek lub podnośników pomostowych – idealne do zastosowań komunalnych i komercyjnych.

Komfort i bezpieczeństwo kierowcy

eCanter jest seryjnie wyposażony w nowoczesne systemy bezpieczeństwa:

  • Active Brake Assist (asystent hamowania awaryjnego)
  • Sideguard Assist (asystent skrętu)
  • Asystent prędkości
  • Asystent wspomagania koncentracji
  • ESP, ABS, ASR
  • Światła dzienne LED i reflektory główne LED
  • Kamera cofania

Nowy cyfrowy kokpit oferuje w pełni cyfrowy 7-calowy wyświetlacz z informacjami w czasie rzeczywistym o zasięgu, poziomie naładowania, przepływie energii i trybach jazdy. Obsługa odbywa się intuicyjnie za pomocą przycisków wielofunkcyjnych na kierownicy.

Dzięki napędowi elektrycznemu eCanter jeździ wyjątkowo cicho, z niskimi wibracjami i zwinnie. Rekuperację (odzyskiwanie energii podczas hamowania) można ustawiać w kilku stopniach – w celu wydajnej jazdy.